چگونه سیم جمع کن جاروبرقی بوش(Bosch) را تعمیر کنیم؟

تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی بوش
4/5 - (1 امتیاز)

همه ما حداقل یک بار با سیم جمع کن جاروبرقی بوش به مشکل خورده ایم. سیم جمع کن جاروبرقی بوش یکی از قطعاتی است که ممکن است به مرور زمان خراب شود. اما با استفاده از روش های مناسب، می توان این مشکل را حل کرد. در ادامه، نحوه تعمیر روند تعمير سیم جمع کن جاروبرقی بوش را به شما آموزش می‌دهیم. به منظور تسریع روند حل مشکل سیم جمع کن جاروقی برقی بوش خود میتوانید با همکاران ما در سفیر سرویس تماس بگیرید.

تعمیر لوازم خانگی بوش

ارائه خدمات تعمیر لوازم برقی بوش در تمام تهران

تعمیر لوازم خانگی بوش

ارائه خدمات تعمیر لوازم برقی بوش در تمام تهران

آشنایی با قطعه سیم جمع کن جاروبرقی بوش:

ابتدا باید با قطعات اصلی سیم جمع کن جاروبرقی آشنا شوید تا به بهترین صورت ممکن آن را تعمیر کنید. سیم جمع کن جاروبرقی بوش یکی از قطعات اصلی دستگاه است که یک طرف آن به حلقه پلاتین و مسی اتصال برق و طرف دیگر به دوشاخه اتصال برق وصل می شود. معمولا محفظه جمع آوری سیم جاروبرقی در بدنه و پشت دستگاه تعبیه می شود. هنگام کار با دستگاه، باید کابل سیم را از داخل این محفظه بیرون کشیده و به پریز برق وصل کنید. قطعات سیم جمع کن شامل موارد زیر است:

فیوز شیشه ای

این قسمت وظیفه انتقال برق مورد نیاز موتور را بر عهده دارد.

قرقره

قرقره قسمتی است که سیم جاروبرقی دور آن پیچیده شده است.

ترمز

برای جلوگیری از باز شدن بیش از حد سیم و جدا شدن آن از رول، از ترمز استفاده می شود.

حلقه های مسی

سیم دستگاه با استفاده از شاخک های فلزی به بالا و پایین این حلقه ها متصل می شود.

همچنین بخوانید  تعمیر جاروبرقی بوش در منزل: راحتی، کیفیت و اطمینان با برند سفیر سرویس

چنگال فنری

چنگال فنری با اتصال سیم به بالا و پایین رول از اختلال در انتقال برق به موتور دستگاه جلوگیری می کند.

 

آموش تعمییر گام به گام سیم جمع کن جاروبرقی بوش

 

آموش تعمییر گام به گام سیم جمع کن جاروبرقی بوش:

قطعات سیم جمع کن جاروبرقی بوش بسیار ریز هستند و باز وبسته کردن مجدد آنها به مهارت و تخصص نیاز دارد. اگر تجربه لازم برای تعمیر یا تعویض سیم جاروبرقی را ندارید، توصیه می کنیم این کار را به یک تکنسین حرفه ای جاروبرقی بوش بسپارید.

  • مکان یابی مشکل

اولین قدم برای حل این مشکل ریشه یابی آن است. با دقت سیم جمع کن را بررسی کرده و نقاطی که ممکن است ایراد داشته باشند را شناسایی کنید تا تعمیر جاروبرقی خود را شروع کنید.

  • بررسی آسیب ها

بعد از مکان یابی مشکل، سیم را به دقت بررسی کنید. آیا خرابی یا بریدگی روی سیم وجود دارد؟ آیا اتصالات یا پوشش سیم دچار آسیب شده است؟ در صورت وجود این قبیل مشکلات، قسمتی از سیم که دچار مشکل شده است باید تعمیر یا تعویض شود. در صورتی که خراشیدگی کوچک باشد میتوانید از چسب یا ابزارهای مشابه استفاده کنید.

  • تعویض سیم

اگر آسیب بزرگ تری روی سیم وجود دارد بهتر است که سیم جاروبرقی بوش را به کلی تعویض کنید. هنگام خرید سیم جدید به مدل دستگاه دقت کنید.

  • تمیز کردن سیم جمع کن

برای تمیز کردن قسمت سیم جمع کن، ابتدا دستگاه را خاموش کنید. را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ گرد و غباری در سوراخ جمع نشده باشد. سیم جمع کننده باشد. اگر گرد و غبار را در سوراخ سیم جمع کن مشاهده کردید، داخل سوراخ سیم جاروبرقی بوش را با کمک مدادی که نوک آن به چسب آغشته شده است، تمیز کنید .در مرحله بعد باید پانل سیم جمع کن را باز کنید و سیم را تمیز کنید و در پایان کار روی آن را با روغن آغشته کنید تا سیم صاف شود .در نهایت با کمک یک پارچه، قطعات جاروبرقی بوش را تمیز کنید.

  • کوک کردن سیم جاروبرقی بوش

برای سریع تر شدن فرآیند جمع شدن سیم باید سیم جمع کن را کوک کنید. به این منظور باید به نکات زیر را رعایت کنید. قبل از انجام هر کاری، سه دور کامل سیم جمع کن را بچرخانید. این کار روند ورود سیم به داخل سیم جمع کن را بهبود می بخشد.

  • چک کردن ترمز سیم جمع کن

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که سیم را بیرون بکشید، اما سیم ثابت نمانده  و خودش به داخل دستگاه برگردد. این رویداد نشان دهنده خرابی ترمز جمع کننده سیم جاروبرقی بوش است.برای تعمیر ترمز جاروبرقی بوش، لازم است 3 شیار نازک در قسمت بالای سیم کلکتور که ترمز قرار دارد ایجاد کنید. به این ترتیب مشکل ترمز سیم جمع کننده حل می شود.

همچنین بخوانید  بررسی کیفیت جاروبرقی بوش بعد از تعمیر

سفیر سرویس، ارائه دهنده خدمات نمایندگی تعمیر جاروبرقی بوش

به دلیلی گرانی سیم جمع کن جاروبرقی بوش بهتر است از خدمات سفیر سرویس برای تعمیر جاروبرقی خود استفاده کنید تا یک تجربه آسان و کارآمد داشته باشید. تیم ما از تعمیرکاران با تجربه و متخصصان فنی آماده است تا به صورت حرفه‌ای، مشکلات سیم جمع کن دستگاه شما را رفع کنند. ما شاید نمایندگی اصلی بوش نباشیم، اما با تعمیر حرفه ای و عملکرد با کیفیت، حتما رضایت شما را جلب خواهیم کرد. با اعتماد به خدمات ما، مطمئن شوید که جاروبرقی بوش شما در کمترین زمان ممکن به بهترین حالت بازمی‌گردد و به روند کار خود ادامه می‌دهد. سفیر سرویس، شریک اعتماد جاروبرقی بوش شماست.

تعمیر لوازم خانگی بوش

ارائه خدمات تعمیر لوازم برقی بوش در تمام تهران

تعمیر لوازم خانگی بوش

ارائه خدمات تعمیر لوازم برقی بوش در تمام تهران

جاروبرقی بوش

راهنمای افزایش عمر سیم جمع کن جاروبرقی بوش

پس از تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی بوش، با رعایت کردن چند نکته ساده می‌توان ازنیاز به تعمیرات بعدی جلوگیری کرد. یکی از عوامل اصلی خراب شدن و قطع سیم جمع کن، بیرون کشیدن کابل به صورت کامل است. این کار ممکن است باعث آسیب به فنر و پلاتین جاذب سیم دستگاه شود. همچنین، شکستگی و خرابی سیم جمع کن جاروبرقی بوش ممکن است ناشی از داخل کشیدن شدید سیم باشد. در این حالت، تعمیر فنر سیم وکیوم ضروری خواهد بود.

همچنین بخوانید  چگونه می‌توانم جاروبرقی بوش خود را به صورت منظم تمیز کنم؟

برای افزایش عمر سیم جمع کن جاروبرقی بوش، بهتر است که آن را به‌تدریج به بیرون کشیده و سپس آخرین 50 تا 100 سانتی‌متر سیم را با چسب رنگی علامت‌گذاری کرده و تنها تا قسمت علامت‌گذاری شده را بیرون بکشید.

خسارت کابل یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که منجر به عدم بازشدن سیم جمع کن جاروبرقی بوش و از دست رفتن توان دستگاه می‌شود؛ بنابراین، برای جلوگیری از خسارت بیشتر به دستگاه، تعمیر جاروبرقی بوش به سرعت انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی خدمات