سینی کف مایکروفر بوش نمی‌چرخد

سینی کف مایکروفر بوش نمی چرخد
به این مطلب امتیاز دهید post

 در این مقاله سفیر سرویس علت اینکه سینی کف مایکروفر بوش نمی‌چرخد را مورد بحث قرار می دهیم.

قطعات مختلفی در مایکروفر در صورت خرابی مانعی برای چرخش سینی دستگاه هستند که باید به آنها رسیدگی شود. در این مقاله سعی داریم تا همه ایرادات رایج در این زمینه را بررسی کنیم تا کاربران به راحتی بتوانند با استفاده از این ترفندها برای رفع عیب دستگاه خود اقدام نمایند.

با روشن شدن دستگاه مایکروفر سینی گردان فعالیت خود را شروع کرده و شروع به چرخیدن می‌کند تا گرما را به تمام قسمت های غذا به طور یکنواخت برساند اما گاهی این اتفاق به طور کامل اتفاق نمی افتاد اگر سینی کف مایکروفر بوش مایکروفر نمی چرخد مانع رسیدن یکنواخت گرما به ظرف غذا می شود این ایراد می تواند همراه با ایجاد سر و صدا باشد.

سینی توسط یک موتور الکتریکی چرخیده می‌شود و نیروی چرخش از موتور توسط یک کوپلار پلاستیکی انجام می‌شود. برای اینکه سینی به راحتی چرخیده و تعادل داشته باشد یک حلقه چرخ دار زیر آن قرار دارد. این حلقه چرخش را راحت‌تر می‌کند. در اینجا بررسی و تعمیر این قطعات را توضیح می‌دهیم

بررسی دلایل نچرخیدن سینی مایکروفر بوش

سینی کف مایکروفر بوش نمی چرخد

 خرابی موتور گردان

موتور گردان در قسمت پایین سینی مایکروفر قرار گرفته است که باعث چرخش سینی میشود برای بررسی خرابی موتور گردان در مرحله اول باید به کمک یک مولتی متر جریان موتور را بررسی کنیم اگر موتور سینی دچار مشکل شده باشد یعنی چرخش نکند در این شرایط باید موتور گردان را عوض کنیم

همچنین بخوانید  آموزش تنظیم و تعمیرفن و سیستم تهویه در فرتوکار بوش

 اختلال در کوپلینگ زیر سینی

کوپلینگ همان انتقال دهنده است وظیفه این قطعه اتصال موتور محرک و صفحه مایکروفر است که با چرخش موتور محرک یعنی مایکروفر هم به چرخش در می آید چون این اتصال پلاستیکی است پس احتمال آسیب دیدن این قطعه زیاد است اگر کوپلینگ سینی شکست باشد جای نگرانی نیست چون تعمیر آن بسیار راحت است برای تست عیب یابی کوپلینگ به راحتی می توانید با جابجا کردن سینی مایکروفر ظاهر کوپلینگ را بررسی کنیم و سلامت آن اطمینان حاصل نماییم.

 خرابی شفت

یکی از دلایل مهم و اساسی نچرخیدن سینی در مایکروفر خرابی شفت می باشد در کنار کوپلینگ و موتور محرک یک شفت برای چرخش سینی فراهم معمولا علت خراب شدن شفت مایکروفر فشار زیاد برروی صفحه مایکروفر است یعنی بیش از وزن استاندارد روی آن ظرف قرار داده‌اید. در این شرایط شفت باید تعویض شود. وآسیب دیدن این قطعه می تواند یکی از دلایل ثابت ماندن سینی مایکروفر می باشد

بهتر است بدانید: تعمیر فر توکار بوش

 خرابی سینی

اگر سینی مایکروفر شکسته باشد یا آسیب دیده باشد قطعاً سینی نمی گردد و ثابت می ماند یکی از مهمترین دلایل ثابت ماندن سینی مایکروفر خرابی خود سینی است

 رسوب چربی و باقیمانده غذا

وجود رسوب چربی و باقیمانده غذا در مسیر تحرک سینی یا بر روی موتور گردان و یا پایین سینی هم میتواند از دلایل نچرخیدن سینی مایکروفر شود پس بهتر است بر اساس اندازه استفاده، هر چند روز یکبار تمیز شوند. اگر بین ریل و سینی مایکروفر، اطراف کوپلینگ، دور غلتک‌ها و… مواد غذایی جمع شده باشند، سینی مایکروفر نمی‌چرخد. پیشنهاد می‌کنیم سینی مایکروفر را دربیاورید، آن را کاملا با آب گرم و کف بشویید. همچنین زیر سینی را تمیز کنید تا چرخیدن صفحه مایکروفر دچار مشکل نشود.

همچنین بخوانید  چرا ماکروفر بوش روشن نمی شود؟

 برد الکتریکی

وظیفه برد الکتریکی فرمان استارت به موتور گردان است پس اگر این قطعه دچار اختلال شود یعنی ثابت می ماند و نمی گردد اگر متوجه شدید دلیل ثابت ماندن سینی از این قطعه است بهتر است از یک متخصص برای تعمیر یا تعویض این قطعه دستگاه کمک بگیرید.

بیشتر بدانید: نمایندگی فر توکار بوش

سینی کف مایکروفر بوش نمی چرخد

نتیجه گیری از مقاله سینی کف مایکروفر بوش نمی‌چرخد در سفیر سرویس به شرح زیر است.

در بررسی دلایل نچرخیدن سینی مایکروفر به مسائل زیر پرداختیم:

  • خرابی موتور گردان
  • اختلال در کوپلینگ زیر سینی
  • خرابی شفت
  • خرابی سینی
  •  رسوب چربی و باقیمانده غذا
  • برد الکتریکی

هر کدام از این موارد به تنهایی و یا ترکیبی از آنها می تواند دلیلی بر نچرخیدن سینی مایکروفر باشند. از این رو باید آنها را تک به تک مورد بررسی قرار داده و در صورت لزوم آنها را برطرف کنید. برای تعویض قطعات حتما باید از قطعات فابریک استفاده نمایید. برای تعمیرات موارد پیچیده نیز می بایست از تکنسین مایکروفر بوش کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که باز کردن مایکروفر بدون داشتن تجربه و تخصص لازم می تواند علتی برای خرابی های بیشتر در دستگاه شما باشد. از این رو حتما در این باره با تعمیرکاران متخصص سفیر سرویس مشورت کنید.

سفیر سرویس نمایندگی اصلی بوش نیست ولی خدمات نمایندگی بوش را ارائه می دهد. برای تعمیر و سرویس دستگاه خود از  سرویسکار مجاز بوش استفاده کنید.

همچنین بخوانید  تعمیر فر توکار بوش شمال تهران

 

7 پاسخ

  1. با خواندن محتوا سینی کف مایکروفر بوش نمی‌چرخد من توانستم کاملا مشکلم رو برطرف کنم ممنون از محتوا خوبتون.

  2. مطالب مقاله دلایل عدم چرخش سینی کف مایکروفر بوش فوق العاده کاربردی بود ممنون از سفیر سرویس.

  3. تو این مقاله خیلی خوب علت نچرخیدن کف ملیکروفر بوش گفته شده مفید بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی خدمات

تعمیر ساید بای ساید بوش

تعمیر یخچال فریزر بوش

تعمیر لباسشویی بوش

تعمیر ظرفشویی بوش

تعمیر جاروبرقی بوش

تعمیر فرتوکار بوش