علت خشک نشدن ظرف در ماشین ظرفشویی بوش

علت خشک نشدن ظرف در ماشین ظرفشویی بوش
به این مطلب امتیاز دهید post

هنگامی که شما از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید مشاهده صحنه ظرف های خیس پس از شست و شو می تواند برای شما آزار دهنده باشد، که شما را وادار به دوباره شستن یا خشک کردن ظرف و در نتیجه دوباره کاری می کند. با ما در این مقاله همراه باشید تا دلایلی که امکان دارد مانع خشک شدن ظروف شما شود را بررسی کنیم و راهکار هایی برای رفع آن پیشنهاد دهیم.

تعمیر لوازم خانگی بوش
خدمات تعمیر لوازم خانگی سفیر سرویس

علت خشک نشدن ظرف در ماشین ظرفشویی بوش :

روشی که ماشین ظرفشویی بوش برای خشک کردن ظروف استفاده می کند بسیار ساده است، ماشین ظرفشویی برای شستشو و آّب‌کشی ظروف از آب گرم استفاده می کند، با نزدیک شدن به پایان شستشوی ظروف دمای آب به بالاترین حد خود می رسد، با پایان فرآیند شستشو گرمایی که در ماشین ظرفشویی حفظ شده باعث می شود تا رطوبت باقی مانده روی ظروف تبخیر شوند و این چنین است که ظروف خشک می شوند.

همچنین بخوانید  تعمیر ظرفشویی بوش در الهیه

با توجه به مکانیسم فرآیند خشک شدن ظروف در ماشین ظرفشویی بوش برای یافتن دلیل خشک نکردن ظروف توسط ماشین ظرفشویی موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید:

 چیدمان صحیح ظروف در ظرفشویی

اگر در ماشین ظرفشویی بوش دچار مشکل برای خشک شدن ظروف خود هستید ممکن است که مشکل فنی نباشد و مشکل از نحوه چیدمان ظروف شما باشد. نوع چیدمان ظروف می تواند تاثیرات منفی در عملکرد خشک کن ظرفشویی بگذارد. ماهیتابه ها و قابلمه های بزرگ را در سینی پایینی ماشین ظرفشویی قرار دهید. ظرف های بزرگ را در بخش های جلویی قفسه و قسمت های میانی و انتهایی قفسه را به ظروف کوچک تر اختصاص دهید، قاشق و چنگال‌ها را در قسمت بخصوص قرار دهید و لیوان هارا برعکس و رو به پایین بگذارید.

برای بهبود عملکرد دستگاه خشک کن باید هوا بین ظروف به خوبی گردش داشته باشد. فاصله کافی بین ظروف رو ایجاد کنید و از روی هم انباشتن کاسه و لیوان و… خودداری کنید.
برای اطلاعات بیشتر از نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی بوش می توانید دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید  تعمیرات ظرفشویی بوش در شمال تهران
علت خشک نشدن ظرف در ماشین ظرفشویی بوش
علت خشک نشدن ظرف در ماشین ظرفشویی بوش

 انتخاب برنامه شستشوی مناسب

انواع مدل های ماشین ظرفشویی بوش مجموعه ای از چرخه ها یا برنامه های برای شستشو را در اختیار مصرف کننده قرار می دهند. بهتر است که شما به کمک دفترچه راهنما و مطالعه دقیق و کامل آن با انواع برنامه های شستشو آشنا شوید و با توجه به حجم ظروف و مقدار کثیفی آن برنامه مناسب را برای شستشو ظروف انتخاب کنید.به این موضوع توجه داشته باشید که بعضی از برنامه های شستشو مانند شستشو سریع و برنامه پیش شستشو ظروف را خشک نمی کنند.همچنین برنامه هایی که برای خشک کردن کامل ظروف هستند انرژی زیادی مصرف می کنند.در اغلب موارد مشاهده شده علت خشک نشدن و پاک نشدن کثیفی ها از روی ظروف انتخاب برنامه نادرست بوده.

همچنین بخوانید  تعمیر ظرفشویی بوش در تهران، خدمات حرفه‌ای و سریع تعمیر در محل

استفاده از مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی

مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی این گونه به بهبود علمکرد کمک می کند که از جمع شدن قطرات آب روی ظروف جلوگیری می کند و به خشک شدن ظروف کمک می کند.چنانچه بعد از به پایان رسیدن برنامه شستشو ظروف، لکه ایی روی آنها مانده بود یا هنوز ظروف خشک نشده بودند بهتر است که مخزن مایع جلادهنده را چک کنید و آن را پر کنید.اگر همواره باز این مشکل وجود داشته باشد باید دنبال رفع ایرادات فنی احتمالی بروید.

همچنین بخوانید  تعمیر ظرفشویی بوش مرزداران
راهنمای خرید بهترین مدل ماشین ظرفشویی بوش سری 4 | خانه بوش

خرابی المنت ماشین ظرفشویی

خرابی المنت حرارتی در این مارک سبب آن می شود که آب در دستگاه گرم نشودو در نتیجه ظروف با آب سرد شسته شود و در انتها در پایان چرخه شستشو گرمایی برای خشک کردن ظروف وجود نخواهد داشت.المنت در زیر ماشین ظرفشویی قرار دارد و برای دسترسی و بررسی به آن باید پنل دستگاه را باز کرد. برای تست کردن سالم بودن المنت ماشین ظرفشویی ابتدا دستگاه را از برق جدا کنید ،سپس با کمک مولتی متر جریان برق در المنت را چک کنید. توجه داشته باشید که تعمیر المنت حرارتی باید توسط تعمیر کار ماهر در تعمیرگاه بوش انجام شود.

علت خشک نشدن ظرف در ماشین ظرفشویی بوش
علت خشک نشدن ظرف در ماشین ظرفشویی بوش

 از کار افتادن دریچه هوای ظرفشویی

از کار افتادن دریچه هوا یکی از دلایل دیگر برای خشک نشدن ظروف می باشد. دریچه هوا ماشین ظرفشویی بوش هوای گرم و بخار تولید شده در چرخه شستشو را تخلیه می کند.اگر دریچه هوا به درستی باز نشود بخار به شکل رطوبت روی ظرف می ماند. در چنین شرایطی می توانید با تعمیر دریچه هوا مشکل را حل کنید.

همچنین بخوانید  خدمات ظرفشویی بوش

خرابی ترموستات ماشین ظرفشویی

خرابی ترموستات می تواند یکی از دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی بوش باشد. در ماشین ظرفشویی ترموستات وظیفه دارد ایمنی دستگاه را در اثر افزایش بیش از اندازه دما تامین کند.اگر در ترموستات اختلال ایجاد شود سبب آن می شودکه در المنت حرارتی بیش از خشک شدن کامل ظروف متوقف شودکه این باعث می شود که ظروف در ماشین ظرفشویی خیس بمانند.سفیر سرویس نمایندگی اصلی محصولات بوش نیست ولی خدمات نمایندگی را با با کمترین قیمت و مجرب ترین تعمیرکاران انجام می دهد.
نمایندگی های رسمی بوش در سراسر کشور ارایه خدمات در زمینه لوازم خانگی از جمله ماشین ظرفشویی ، ماشین لباسشویی ، جاروبرقی، یخچال فریزر و … می باشد. همچنین نمایندگی مجاز تعمیرات ظرفشویی بوش در جهت ارایه خدماتی تعمیرات و عیب یابی در بالاترین سطح کیفیت خدمت رسانی می کنند.

6 پاسخ

  1. محتوا علت خشک نشدن ظرف در ماشین ظرفشویی بوش در سایت بوش بسیار عالی و کاربردی بود.

  2. با خواندن محتوا علت خشک نشدن ظرف در ماشین ظرفشویی بوش مشکلم کاملا برطرف شد ممنون از سایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی خدمات