تعمیر برد ماشین ظرفشویی بوش

تعمیر ظرفشویی بوش در شرق
به این مطلب امتیاز دهید post

تعمیرات برد ماشین ظرفشویی بوش با توجه به کیفیت بالای این محصولات در اکثر مواقع به سادگی و با یک سرویس انجام می پذیرد. از این رو تعمیرکاران باید از مهارت کافی برخوردار باشند تا به صورت دقیق عیب را تشخیص داده و هزینه های اضافی به شما تحمیل نکنند، در مرکز سفیر سرویس تعمیرکاران ما با مهارت و صداقت کافی آماده ارائه خدمات به شما مشتریان محصولات بوش می باشند.

سفیر سرویس

ارائه دهنده خدمات تعمیر لوازم خانگی بوش:

یخچال فریزر، ساید بای ساید، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جارو برقی و فر توکار

نمایندگی-تعمیرات-بوش

برد ماشین ظرفشویی بوش چه کاری انجام می دهد؟

برد ماشین ظرفشویی اصلی ترین و مهمترین قطعه یک ماشین ظرفشویی می باشد. در واقع قطعات دیگر ماشین ظرفشویی نحوه عملکرد خود را از این برد الکترونیکی دستور می گیرند.

اگر برد ماشین ظرفشویی بوش کوچکترین عیبی پیدا کند کل عملکرد دستگاه دچار مشکل می شود و عملیات شستن ظروف به درستی انجام نمی شود. بعد از اینکه متوجه خرابی و عیب این برد شدیم باید سریعا با تعمیرکاران ماهر تماس بگیریم.

اصلی ترین علائم خرابی برد ماشین ظرفشویی بوش

برد ماشین ظرفشویی یک قطعه ی حساس و مهم است بنابراین هر گونه استفاده نادرست در طول زمان، نوسان برق و نفوذ آب به برد ماشین ظرفشویی باعث خرابی می شود و دستگاه عملکرد درست خود را از دست می دهد.

از مهمترین علائم خرابی برد ماشین ظرفشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش
  • خاموش شدن ماشین ظرفشویی هنگام کار
  • اختلال در عملکرد کلیدها مانند تایمر
  • ظاهر شدن کدهای خطا روی نمایشگر ماشین ظرفشویی بوش
  • تخلیه نشدن آب
  • به مشام رسیدن بوی سوختگی از ماشین ظرفشویی بوش

تعمیر برد ماشین ظرفشویی بوش

نکات مهم جهت مراقبت از برد ماشین ظرفشویی بوش

مراقبت از برد ماشین ظرفشویی بسیار مهم و حیاتی است. در ادامه چند نکته مهم برای مراقبت از این قطعه حساس ذکر شده است تا حتی الامکان نیاز به تعمیر برد ماشین ظرفشویی پیدا نکنیم:

  • محیط اطراف ماشین ظرفشویی را همیشه تمیز و عاری از هر گونه گرد و غبار و رطوبت نگه دارید. چون این گرد و غبار در طی زمان می تواند به برد ماشین ظرفشویی نفوذ کند و آن را دچار مشکل کند.
  • ماشین ظرفشویی بهتر است در محیط خیلی گرم و یا خیلی سرد نباشد زیرا گرما و یا سرمای زیاد به برد آسیب می زند.
  • سعی کنید از یک محافظ برق برای دستگاه ماشین ظرفشویی استفاده کنید.
  • از مواد شوینده با کیفیت استفاده کنید.
  • ظروف به صورت صحیح در ماشین ظرفشویی چیده شود و ظرفیت آن حفظ شود.
  • در طی زمان استفاده ماشین ظرفشویی را چک کنید تا از هیچ قسمت آن نشتی آب نداشته باشد.
  • برای استفاده از ماشین ظرفشویی از دفترچه راهنمای آن استفاده کنید. بی توجهی به دستورالعمل ها ممکن است به برد ماشین ظرفشویی آسیب بزند.
  • برخی از مدل های ظرفشویی دارای فیلترهای پاکسازی هستند. این فیلترها باید در زمان معین و توصیه شده عوض و یا پاکسازی شوند.
همچنین بخوانید  قابلیت Perfect Dry ماشین ظرفشویی بوش

همچنین هنگامی که کوچکترین مشکلی در عملکرد ماشین ظرفشویی اتفاق می افتد سریعا به دفترچه ی راهنما مراجعه کنید و اگر مشکل رفع نشد سریعا با کارشناسان ماهر سفیر سرویس تماس حاصل فرمایید.

سفیر سرویس

ارائه خدمات نمایندگی لوازم خانه و آشپزخانه بوش

تعمیر لوازم خانگی بوش

ترفندها و راهکارهای تعمیر برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی بوش

تعمیر برد ماشین ظرفشویی بوش یک کار فنی و تخصصی است و نیازمند دقت و دانش در زمینه ی سیستم های کنترلی و تعمیرات الکترونیکی است. در مرکز سفیر سرویس می توانید با خیال راحت تعمیر برد ماشین ظرفشویی خود را به کارشناسان مجربی که از این دانش بهره مند می باشند بسپارید.

قبل از هر کاری باید ماشین ظرفشویی از برق کشیده شود و هیچ اتصال الکتریکی به ان وصل نباشد. در قدم بعدی باید مشکل به صورت دقیق بررسی و شناسایی شود. برد الکترونیکی با دقت باز می شود و سپس قطعات الکترونیکی برد مانند خازن ها، تراشه ها و مقاوت ها را بررسی و در صورت خرابی و سوختگی باید تعویض شود.

در قدم بعدی اتصلات بین قطعات و مدارها بررسی می شود و اطمینان حاصل می کنیم که قطعی یا ترک خوردگی در آن نباشد سپس در صورت وجود مشکل عیب آن برطرف می شود. در ادامه دکمه ها، سوییچ ها و سنسورها را بررسی میکنیم که متوقف یا خراب نشده باشد. در نهایت نرم افزار موجود تست، بروزرسانی و یا بازنشانی می شود.

همچنین بخوانید  علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی بوش

بعد از انجام این مراحل عملکرد دستگاه تست می شود تا مشکل دستگاه بصورت کامل برطرف شده باشد.

تعمیر برد ماشین ظرفشویی بوش

خطاهای شایع برد ظرفشویی بوش

در روند تعمیر برد ماشین ظرفشویی بوش ممکن است با خطاهایی مواجه شویم که برد الکترونیکی را تحت تاثیر قرار میدهد. در ادامه به برخی از خطاهای متداول برد ماشین ظرفشویی بوش اشاره شده است:

  • خطای E01 یا E02 مشکلات آب:  این خطاها ممکن است به علت مشکلات در تامین آب، شیرآلات، یا فیلتر آب باشد. بررسی شیرآلات و فیلتر آب را انجام داده و اطمینان حاصل کنید که آب به درستی وارد ظرفشویی می‌شود.
  • خطای E03 یا E04 مشکلات در دور موتور: این خطاها ممکن است به دلیل مشکلات در موتور یا سیستم موتور باشند. بررسی اتصالات الکتریکی، سوئیچ‌ها، و مدارهای قدرت می‌تواند کمک کند.
  • خطای E24 مشکل در سیستم تصفیه آب: این خطا ممکن است به دلیل مشکلات در سیستم تصفیه آب یا سنسورهای مرتبط باشد. بررسی تصفیه آب و سنسورها، و در صورت لزوم تعویض آنها می‌تواند مشکل را حل کند.
  • خطای E15 نشتی آب: این خطا به علت نشتی آب در ظرفشویی اتفاق می‌افتد. بررسی لوله‌ها، درب و دریچه‌های آب و اطمینان از عدم وجود نشتی می‌تواند مشکل را حل کند.
  • خطای E25 مشکل در سیستم تخلیه: این خطا به مشکلات در سیستم تخلیه آب اشاره دارد. بررسی لوله‌ها، فیلتر تخلیه و مطمئن شدن از عدم مسدودی آنها می‌تواند مشکل را برطرف کند.
  • خطای E09 مشکل در سیستم گرمایش: این خطا به مشکلات در سیستم گرمایش آب اشاره دارد. بررسی سوئیچ‌ها، سنسورها و قسمت‌های مرتبط با گرمایش را انجام دهید.
  • خطای E22 مشکلات در سیستم تغذیه پمپ: این خطا به مشکلات در پمپ آب اشاره دارد. بررسی سوئیچ‌ها، اتصالات الکتریکی و عملکرد پمپ آب را بررسی کنید.
همچنین بخوانید  تعمیرات ظرفشویی بوش در غرب

برخی از خطاهای ذکر شده در بالا را می توان  به دفترچه ی راهنمای ماشین ظرفشویی بوش مراجعه کرد و با دنبال کردن دستورالعمل های تعمیراتی مشکل مورد نظر را برطرف کرد.

اگر با انجام دستورالعمل ها مشکل رفع نشد می توانید با کارشناسان مجرب سفیر سرویس تماس حاصل نمایید و مشکل خود را مطرح کنید.

تعویض برد ماشین ظرفشویی بوش

در صورتیکه با طی کردن مراحل بالا مشکل ماشین ظرفشویی حل نشد نیازمند تعویض برد ماشین ظرفشویی می باشیم. با توجه به مدل و تکنولوژی ماشین ظرفشویی بوش هزینه تعویض برد الکترونیکی آن متفاوت است. برای مشورت در این امر مهم می توانید با کارشناسان سفیر سرویس تماس حاصل فرمایید تا بتوانید برای این موضوع تصمیم درستی بگیرید.

تعمیر برد ماشین ظرفشویی بوش

اگر از مراکز معتبر و قابل اطمینان برد نو را تهیه نکنید ممکن است که بعد از مدت کوتاهی دوباره دچار مشکل شوید. تشخیص اینکه چه زمانی نیاز به تعمیر و یا تعویض برد ماشین ظرفشویی می باشد از وظایف کارشناسان و تعمیرکاران مجرب می باشد. در مرکز سفیر سرویس شما می توانید با اطمینان و خیال راحت تعمیر برد ماشین ظرفشویی خود را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی خدمات