آموزش تعویض فیلتر جاروبرقی بوش

فیلتر جاروبرقی بووش
به این مطلب امتیاز دهید post
جاروبرقی ها را می‌توان به دو مدل تقسیم بندی نمود : جاروبرقی کیسه‌ای و جاروبرقی بدون کیسه. اگر شما قصد خرید و استفاده از جاروبرقی کیسه‌ای را دارید ، باید ازطریقه ی تعویض کیسه جاروبرقی، به خوبی آگاه باشید تا از نظافت و عملکرد دستگاه اطمینان حاصل شود و طول عمر آن افزایش یابد.

کیسه های جارو برقی چن مدل می باشد؟

  • کیسه جاروبرقی یک بار مصرف
  • کیسه جاروبرقی دائمی
پاکت های جاروبرقی خود انواع مختلف یک لایه، دو لایه، سه یا چهار لایه دارند. مدل چهارلایه دارای میکروفیلتر اضافه ای می باشد که از ورود گرد و غبار به موتور جاروبرقی جلوگیری می کنند. فیلتر جاروبرقی بوش یکی از مهم‌ترین قطعه های داخلی موجود در دستگاه می باشد .که در کارایی و توانایی مکش جاروبرقی بوش دارای تأثیر فراوانی می باشد. البته فیلتر جاروبرقی جزو قطعاتی می باشد که می‌تواند در اثر استفاده ی بسیار و فشار بالا دچار ایراد بشود. اگر با مشکل کاهش قدرت مکش جاروبرقی روبرو می باشید ، احتمالا این ایراد مربوط به گرفتگی و کثیفی فیلتر هپا جاروبرقی می‌باشد. اگر فیلتر به موقع و در زمان مناسب تعویض نشود امکان دارد ، حرارت بالا رود و به جاروبرقی بوش آسیب برساند و مجبور به تعمیر جاروبرقی بوش خود بشوید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش تعویض فیلتر جاروبرقی بوش بپردازیم. شما صرفاً با مطالعه ی این مطلب می‌توانید خودتان فیلتر جاروبرقی را تعویض نمایید.
بهتر است بدانید:تعمیر جاروبرقی بوش
فیلتر جاروبرقی بوش
فیلتر جاروبرقی بوش
بهتر است بدانید:لوازم خانگی بوش و تعمیرات آن ها

فیلتر هپا جاروبرقی بوش چیست؟

در جاروبرقی‌های بوش از فیلتر هپا برای جذب کامل گردوغبار و کرک‌های فرش استفاده می شود. فیلتر هپا در ردیف نسل جدید فیلترهای جاروبرقی قرار می گیرد که براساس تکنولوژی نانو و استاندارد NSF ساخته می شود . فیلتر هپا ضد آلرژی و حساسیت می باشد و توانایی جذب ذرات بسیار کوچک تا حدود یک دهم میکرون را دارد. این ۲ فیلتر هپا در جاروبرقی بوش قدرت بسیار بالایی در جذب آشغال‌ها و ذرات گرد و خاک دارد. در واقع این فیلتر، در مسیر عمل مکش موتور جاروبرقی قرار می‌گیرد تا از ورود گرد و خاک و آشغال به درون موتور جلوگیری بکند. تمیز و سالم بودن هر ۲ فیلتر جاروبرقی بوش، برای کارکرد صحیح دستگاه الزامی می‌باشد. توجه کنید که حتماً باید هر ۵ یا ۶ ماه ، فیلترهای جاروبرقی تعویض شوند. زیرا این کار بر عملکرد بهتر جاروبرقی و طول عمر بیشتر آن تأثیر می گذارد. پس تعویض به‌موقع و استفاده از جنس مناسب و اصل ، به افزایش طول عمر موتور جاروبرقی منجر می شود. طول عمر مفید فیلترهای موجود در جاروبرقی بوش از ۶ ماه تا ۱ سال می‌باشد. البته این زمان بستگی به شرایط استفاده متفاوت و دفعات کارکرد جاروبرقی دارد.
همچنین بخوانید  چگونه می‌توانم جاروبرقی بوش خود را به صورت منظم تمیز کنم؟
جاروبرقی بوش
جاروبرقی بوش
معمولاً بهتر هست که فیلترهای جاروبرقی بوش را تعویض و جایگزین کنید. اما اگر قصد شستشوی آن را دارید، اگر حرف W در کنار شماره رده فیلتر هپا جاروبرقی موجود باشد. این نوع فیلتر قابل شستشو می‌باشد. در صورت غیرقابل شستشو بودن فیلترجاروبرقی می‌توان با تکاندن و باد گرفتن فیلتر را تمیز نمود. به دلیل وجود گردوخاک در فیلتر، باید حتماً از ماسک صورت استفاده شود.

آموزش تعویض فیلتر جاروبرقی بوش

برای تعویض فیلتر، درب جلویی جاروبرقی باید باز شود. فیلتری که در بالای کیسه جاروبرقی می باشد ، خارج شود. معمولاً بهتر است که بعد از هر ۵ عدد پاکتی که در جاروبرقی عوض صورت می گیرد، فیلتر نیز تعویض شود. سپس فیلتر فابریکی را که خریداری نموده اید، به همان صورت که فیلتر قبلی را خارج کردید، در داخل جاروبرقی قرار گیرد. برای تعویض فیلتر پشت پاکت جاروبرقی بوش نیز به همین شکل قبلی عمل کنید. بعد از درآوردن پاکت و فیلتر قبلی، فیلتر جدید را در دستگاه قرار دهید. پاکت را نیز به طور صحیح جایگذاری و درب را ببندید. فیلتر پشتی جاروبرقی بوش کوچک‌تر از فیلتر جلویی می باشد.. به همین دلیل به اندازه‌های آن در هنگام خرید دقت نمایید. تمیز کردن و تعویض به موقع فیلتر هپا نیز به اندازه تعویض فیلتر پشت پاکت جاروبرقی بوش دارای اهمیت می باشد. در هنگام خرید فیلتر جاروبرقی بوش به کیفیت و تناسب آن با جارو برقی خود توجه داشته نمایید. سفیر سرویس ، خدمات فروش و تحویل قطعات جاروبرقی را نیز انجام می‌دهد. می‌توانید برای تهیه و اطلاع از نوع فیلتر جاروبرقی بوش با سفیر سرویس تماس بگیرید. علاوه بر این برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با تعمیر جاروبرقی بوش و یا تعویض قطعات آن، سفیر سرویس آماده ی خدمت‌ رسانی می‌باشد.
بهتر است بدانید:تعویض قطعات جاروبرقی بوش

 با شماره ای تعمیرکار بوش سفیر سرویس  ۰۹۹۱۸۹۰۰۰۱۴  تماس بگیرید.

همچنین بخوانید  تعمیر کلید جاروبرقی بوش

کلیه خدمات ارائه شده و قطعات تعمیر یا تعویض شده مطابق با آخرین نرخ مصوب اتحادیه محاسبه شده و فاکتور ارائه می گردد.

تعمیرکاران سفیر  سرویس با تجهیزات کامل در محل حاضر شده و در اکثر موارد از ارسال دستگاه به شرکت خودداری می گردد.

پس از تماس با نمایندگی بوش سفیر سرویس ۰۲۱۸۸۶۵۵۷۰۶   در همان روز و در زمان مقرر تعمیرکار در محل حاضر شده و تعمیرات را انجام می دهد.

هزینه تعمیر جارو برقی بوش به نوع ایراد بستگی دارد و شامل دو بخش قطعات و دستمزد است. تعمیرکار بوش بعد از عیب‌یابی رایگان، هزینه دقیق تعمیر را به شما اعلام می‌کند.

سفیر سرویس تعمیر جاروبرقی بوش و نمایندگی جارو برقی بوش در تهران انواع مدل‌های این دستگاه از‌جمله ergomaxxx , home profeshional , furmola , BGL , BSG و مدل‌های قدیمی‌تر را تعمیر می‌کند.

10 پاسخ

  1. با این مقاله تونستم کیه جاروبرقی خودم و عوض کنم و کامل متوجه شدم.
    ممنون از راهنمایی که کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی خدمات