علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی بوش

علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی بوش
5/5 - (1 امتیاز)

گاهی اوقات اتفاق می افتد که کاربران ظرف های کثیف را در ماشین ظرفشویی بوش میچینند و برنامه شستشو را انتخاب میکنند ولی ماشین ظرفشویی آب گیری نمیکند و شستشوی ظرفها شروع نمیشود.برخی از ایراد های موجود در دستگاه باعث میشود ماشین ظرف شویی بوش آب گیری نکند.گاهی خود کاربر میتواند مشکل را پیدا کرده و رفع نماید . اما گاهی پیدا کردن ایراد هایی که سبب آب گیری نکردن ماشین ظرف شویی بوش میشود نیازمند تخصص و دانش فنی در زمینه ی تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش است .در ادامه مقاله درباره علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی بوش صحبت خواهیم کردو راه حل های موجود برای برطرف کردن این مشکل و ایراد را بیان خواهیم کرد.

تعمیر لوازم خانگی بوش
خدمات تعمیر لوازم خانگی سفیر سرویس

 

علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی بوش
علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی بوش
همچنین بخوانید  خدمات ظرفشویی بوش

بررسی علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی بوش در  سایت سفیر سرویس بخوانید.

دلایل وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی بوش:

  • خرابی های موجود در شیر ورودی آب یا شیر برقی :

شیر ورودی آب باعث وارد شدن آب به داخل ماشین ظرفشویی میشود،اگر دریچه های این شیر دارای گرفتگی شود عمل وارد شدن آب به ماشین ظرفشویی بوش را به مشکل می اندازد.و ظرف های کثیف داخل ماشین ظرفشویی شسته نمیشود .اگر فیلتر ورودی آب نیز کثیف باشد و یا پر آب شود باعث ایجاد این مشکل میشود.همچنین خرابی شیر برقی ماشین ظرفشویی نیز سبب وارد نشدن آب به ماشین ظرف شویی بوش میشود.باید به این قطعه توجه نمود تا آسیب نبیند .در صورت آسیب دیدن شیر برقی باید آن راتعویض نمود.که این کار توسط تعمیرکاران در تعمیرگاه بوش انجام می شود.

  • اشکال در آب رسانی ماشین ظرفشویی بوش:

به مرور زمان رسوبات کلسیم در شیر آب و صفحه ی فیلتر موجود در داخل شیر تشکیل میشود و باعث مسدودی آن میشود،اگر راه شیر ورودی توسط این رسوبات کلسیم بگیرد ، آب وارد ماشین ظرفشویی بوش نمیشود.باید منبع تغذیه را خاموش کنیم و دریچه را بررسی کنیم تا مشکل گرفتگی نداشته باشد.

  • داشتن اتصالی در ماشین ظرفشویی بوش:

گاهی علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی بوش وجود اتصالی در مدار دستگاه میباشد .

همچنین بخوانید  تعمیرات ظرفشویی بوش در شمال تهران

دلایل دیگر آب گیری نکردن ماشین ظرفشویی بوش :

  • شکستگی در شیر های ورودی آب به ماشین ظرفشویی بوش :

دریچه های ورودی آب در قسمت جلوی ماشین ظرفشویی می باشد که شیلنگ های مخصوصی دارد و بررسی کنید تا ببینید آیا آب بدون مانع و فشار مناسب وارد شیر برقی میشود یا نه

خراب شدن سنسور سطح آب :

سنسور ماشین ظرفشویی بوش یک شناور میباشد  و از ورود آب اضافی جلوگیری میکند.

وقتی آب داخل محفظه ی ماشین ظرف شویی بوش وارد میشود اگر محفظه به مقدار مناسب و کافی پر شود ، سنسور آب وارد عمل میشودو شیر ورودی آب به داخل ماشین ظرفشویی را میبندد.در صورت خرابی این سنسور به موقع عمل نکرده و موجب ایجاد مشکل میشود..

  • خراب شدن میکرو سوئیچ در دستگاه:

در ماشین ظرف شویی بوش قفل هایی وجود دارد که سبب بسته شدن در ماشین ظرفشویی میشودگاهی میکرو سوئیچ در امکان دارد  ناقص باشدو کارایی دستگاه را دچار اختلال میکندو عدم بسته شدن درب به دلیل خرابی و وجود ایراد در میکروسوئیچ در می باشد.

  • خراب شدن سوئیچ شناور:

سوئیچ شناور در زیر شناور و در قسمت محفظه ای شکل به نام وان قرار دارد.اگر این سوئیچ شکسته شود و یا متصل نباشد ،باعث وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی بوش میشود .برای رفع این  ایراد باید دستگاه را از پریز جدا کرده و سیم هایی که از میکروسوئیچ شناور بیرون می آید را بررسی کنید تا از شل نشدن این سیم ها اطمینان کافی را بدست آورید.

پس از این مقاله نتیجه میگیریم برای فهمیدن علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی بوش باید :

اول :شیر اصلی آب شهری را بررسی کنید تا گرفتگی نداشته باشد.
دوم : شیر برقی را بررسی کنید.
سوم: بررسی شیر ورودی آب که دارای خمیدگی نباشد.
چهارم : بررسی سوئیچ شناور ، میکروسوئیچ درب ، وجود اتصالی ،شکستگی شیر های ورودی آب.

همچنین بخوانید  تعمیر ظرفشویی بوش مرزداران
علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی بوش
علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی بوش

ماشین ظرف شویی برای خانواده هایی که زمان کافی برای شستن ظرف های کثیف خود را ندارند یک نیاز عمده می باشد .پس باید به صورت درست از این دستگاه استفاده نمود تا دچار خرابی نشود .در صورت خرابی دستگاه ، بهترین کار مراجعه به نمایندگی رسمی تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش است.

همچنین بخوانید  تعمیر ظرفشویی بوش در الهیه

سفیر سرویس تعمیرات محصولات خانگی بوش را در اسرع وقت و با کمترین هزینه انجام میدهد و بهترین خدمت را در اختیار کاربران برند بوش قرار میدهد. تا موجب افزایش رضایت روز افزون کاربران از این برند شود.سفیر سرویس نمایندگی اصلی محصولات بوش نیست ولی خدمات نمایندگی ظرفشویی بوش را با با کمترین قیمت و مجرب ترین تعمیرکاران انجام می دهد.

10 پاسخ

  1. مطالب آموزنده ای در مقاله علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی بوش بیان شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی خدمات