علت سرد نکردن یخچال فریزر بوش

یخچال بوش
به این مطلب امتیاز دهید post

گاهی اوقات یخچال به طور ناگهانی دچار خرابی میشود . در نتیجه وسایل داخل یخچال گرم میماند .این مشکل افراد زیادی را درگیر خود کرده است .منظور از سرد نکردن این است که دستگاه کار میکند ،اما نمیتواند به اندازه ی کافی دما را کاهش بدهد و باعث ایجاد سرما شود .در نتیجه این مشکل موجب فاسد شدن مواد غذایی و محتویات داخل یخچال میشود و این امر موجب تعمیرات یخچال بوش شما می شود.

سفیر سرویس

ارائه خدمات نمایندگی لوازم خانه و آشپزخانه بوش

تعمیر لوازم خانگی بوش

سرد نکردن یخچال فریزر را نمیتوان مربوط به یک قطعه خاص دانست.در یخچال قطعات زیادی وجود دارد. خرابی هر یک از این قطعات ، عملکرد کلی یخچال را تحت تاثیر خود قرار میدهد. اگر عیب یابی یخچال بوش هر چه سریع تر انجام گیرید دردسر های تعمیر آن را کاهش می دهد.
از این رو پیشنهاد سفیر سرویس این است حتما از متخصصان تعمیرات یخچال کمک بخواهید .
علت علت سرد نکردن یخچال و گرم ماندن داخل آن ،همچنین یخ نزدن فریزر مربوط به برند خاصی نمیشود.و در همه ی برند های ایرانی و خارجی یکسان میباشد.
پس میتوانید مواردی که در این مقاله مطالعه میکنید در تحلیل و برسی مشکلات انواع برندهای یخچال از جمله بوش و … استفاده نمایید.
در سایت سفیر سرویس به تحلیل و برسی علت سرد نکردن یخچال فریزر بوش میپردازیم.

همچنین بخوانید  تعمیر یخچال فریزر بوش در غرب

دلایلی که باعث میشود یخچال فریزر سرد نکند:

• تنظیم نبودن دمای یخچال فریزر:دمای مناسب یخچال در فصل زمستان حدود 3 تا 4 درجه ی سانتی گراد و در فصل تابستان حدود 1 تا 2 درجه ی سانتی گراد می باشد.

علت سرد نکردن یخچال فریزر بوش
علت سرد نکردن یخچال فریزر بوش

• پر کردن بیش از حد یخچال :پر بودن بیش از حد یخچال باعث مسدود شدن هواساز یخچال میشود  ،در نتیجه باعث  خنک نشدن داخل یخچال میشود.
• نبودن جریان هوا و گردش هوایی در اطراف یخچال:نبودن گردش هوایی به ویژه در قسمت پشت یخچال باعث عملکرد نامناسب فن موتور یخچال میشود.
• خراب شدن لاستیک یخچال فریزر:با خراب شدن لاستیک در یخچال ،سرمای یخچال هدر میرود.
دمای مناسب برای فریزر -20 – تا 17- درجه سانتی گراد می باشد .اگر دمای فریزر تنظیم نباشد فریزر به خوبی سرد نکرده و یخ نمیزند.
حتی گاهی در موارد بسیار محدود ممکن است موتور یخچال بوش شما نیم سوز شده باشد و باعث به وجود امدن این اختلال گردد.

چرا فریزر بوش سرد است ولی یخچال بوش سرد نیست؟

آسیب در قسمت های زیر می تواند از علت های سرد نکردن یخچال بوش باشد:
• المنت اواپراتور:
وظیفه آن یخ زدایی اواپراتور است و درصورت خرابی این قسمت ،پره های فن دچار یخ زدگی شده و در نتیجه قسمت فریزر سرد میشود اما دمای یخچال بالا میرود.
• فن اواپراتور:
به دلیل خرابی این قسمت سرما داخل یخچال نمیرود و داخل یخچال گرم می ماند.
• دمپر – سنسور- برد کنترل دما
وظیفه ی آن ارسال ولتاژ مورد نیاز به موتور فن و کمپرسور است .در صورت خرابی این قسمت ولتاژ لازم به موتور فن کمپرسور نرسیده ، در نتیجه یخچال خوب سرد نمیکند.

• قطعات دیفراست

• برد الکترونیکی اصلی :
مهمترین قطعه یخچال است که همه ی عملکرد یخچال را کنترل میکند ،از جمله تنظیمات دمایی یخچال و در صورت آسیب این قسمت باعث به  تنظیمات دما در یخچال میشود.

همچنین بخوانید  نحوه تعمیر یخساز بوش

انواع فن های موجود در یخچال فریزر و نشانه های آسیب دیدن آن

علت سرد نکردن یخچال فریزر بوش ممکن است به دلیل :
• فن داخلی یخچال فریزر بوش:
• فن اواپراتور یخچال فریزر بوش:

شنیدن صدای بلند و غیر عادی از یخچال بوش و کند شدن فرآیند یخسازی ، نشانه های آسیب دیدن این قطعه می باشد.

• فن کمپرسور یخچال فریزر بوش:
داغ شدن موتور یخچال فریزر بوش می تواند نشانه ی آسیب دیدن فن کمپرسور باشد.اگر با وجود تنظیم بودن دمای فریزر همچنان سرد نکند ممکن است قطعات زیر دچار مشکل شده باشد

• نقص فنی برد کنترل دما:
آسیب این قسمت هم میتواند علت سرد نکردن یخچال فریزر بوش باشد
• جرم داشتن سیم پیچ خازن:
گاز مخصوص فریزر را سیم پیچ خازن از حالت گازی به مایع داغ تبدیل میکند اگر دچار جرم گرفتگی شود عملکرد سیم پیچ خازن دچار اشکال میشود.
• خراب شدن موتور یا پره های فن: باعث می شود گردش هوایی متوقف شود.
• یخ زدن اواپراتور: اگر اواپراتور دارای برفک یا یخ زدگی باشد فریزر دچار مشکل می شود.

طبق موارد گفته شده در این مقاله توصیه میکنیم یخچال خود را دستکاری نکرده و کار تعمیر رابه تعمیرکار بوش متخصص در این زمینه بسپارید زیرا هزینه خرید یخچال امروزه بسیار بالا بوده و در صورت دستکاری بدون دانش و تجربه ممکن است موجب ایجاد خرابی زیاد و خسارت شدید شود.
سفیر سرویس یکی از شرکت های است که بهترین خدمات تعمیر لوازم خانگی را بالاترین کیفیت به انجام می رساند، لازم به ذکر است که این شرکت به عنوان نمایندگی بوش فعالیت نمی کند صرفا خدمات لوازم خانگی بوش را در ایران با بهترین کیفیت توسط متخصصین خود در سراسر کشور به انجام می رساند.
نمایندگی های بوش می توانند به صورت انحصاری برای هر لوازم خانگی و به صورت تخصصی فعالیت کنند. مثل نمایندگی یخچال بوش که در سراسر کشور فعالیت دارند و خدمات بسیار خوب با پشتیبانی فوق العاده در خدمت شما مشتریان عزیز قرار می دهد.

نمایندگی بوش

 

2 پاسخ

  1. همیشه برام سوال بود که علت سرد نکردن یخچال فریزر بوش چه چیزی میتونه باشه که با خواندن این مقاله کامل متوجه شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی خدمات