تعمیر موتور جاروبرقی بوش

تعمیر موتور جارو برقی بوش
4/5 - (1 امتیاز)

جارو برقی یک وسیله برای نظافت به حساب می آید که مشکلات و سختی های استفاده از جارو دستی را حل کرده ، برند های گوناگونی اقدام به تولید جاروبرقی کرده اند که یکی از این ها برند بوش میباشد و امروزه به عنوان بهترین برند توسط افراد شناخته شده است ، مراکز ارائه خدمات بوش در سراسر نقاط ایران وجود دارد و در حال حل مشکلات مشتریان خود میباشد .با این وجود در استفاده از جارو برقی باید نکاتی را رعایت کرد تا از خراب شدن آن به ویژه موتور جاروبرقی  جلوگیری  شود.در این مقاله با تعمیر موتور جاروبرقی بوش آشنا خواهید شد.

سفیر سرویس

ارائه خدمات نمایندگی لوازم خانه و آشپزخانه بوش

تعمیر لوازم خانگی بوش

به طور کلی همه جارو برقی ها طول عمر متوسط 10 سال دارند اما استفاده ی نادرست از آنها موجب کم شدن این مدت زمان میشود.
ابتدا جهت تعمیر موتور جاروبرقی بوش بهتر است اطلاعاتی راجع به اجزای تشکیل دهنده موتور جارو برقی داشته باشیم .

همچنین بخوانید  تعمیر جاروبرقی بوش در غرب تهران

قطعاتی که موتور جاروبرقی را تشکیل میدهند عبارتند از:

1-  بلبرینگ موتور که برای ثابت نگه داشتن موتور جارو برقی استفاده میشود.
2- کلکتور که یک صفحه چرخنده در داخل بلبرینگ  می باشد .
3- سیم پیچ که باعث آهن ربایی شدن کلکتور و چرخش آن میشود.
4- ذغال جاروبرقی که وظیفه آن اتصال کردن برق به کلکتور میباشد.
5- پروانه که باعث ایجاد مکش در جارو برقی میشود (اگر پروانه ی جارو برقی دچار سوختگی یا جابجایی شود مکش جاروبرقی کم میشود).
6-  ترموستات که باعث جلوگیری از داغ شدن زیاد موتور جاروبرقی میشود وبا قطع برق این مشکل را حل میکند.

همچنین بخوانید  تعمیر جاروبرقی بوش در شرق تهران

تعمیر موتور جاروبرقی بوش

تعمیرکار بوش برای حل و تعمیر مشکلات ناشی از موتور جارو برقی مراحل زیر را انجام میدهد:

  •  اول:پاکت و فیلتر را جدا میکنند .
  •  دوم:قاب جاروبرقی را باز میکنند.
  •  سوم:برد جارو برقی را باز میکنند.
  •  چهارم موتور جارو برقی را باز کرده و جدا میکنند.
  •  پبجم:شروع به عیب یابی موتور جاروبرقی میکنند.

 

تعمیر موتور جارو برقی بوش

بر اساس تشخیص عیب موتور جاروبرقی ، اگر نیاز به قطعات داشت آنها را تامین کرده و شروع به تعمیر یا تعویض قطعات میکند.برای عیب یابی موتور جاروبرقی وسیله ها و ابزارهایی نیاز است از جمله برق 110 ولت ،سیم برای تست و گیره نگهدارنده .با قرار دادن موتور در گیره نگهدارنده  ،و وصل کردن سیم تست و مشاهده کارکرد موتور عیب آن مشخص میشود.امروزه مراکز خدمات پس از فروش برند بوش خدماتی  را که به کاربران خود ارائه میدهند شامل:مراجعه حضوری به محل مورد نظر از تعمیرگاه جاروبرقی بوش و تعمیر کردن جاروبرقی ، تعمیر یا تعویض موتور، تعمیر یا تعویض بلبرینگ، تعمیر یا تعویض قطعات جانبی ، تعمیر یا تعویض بردو …

همچنین بخوانید  تعمیر جاروبرقی بوش در سعادت آباد

 دلایل داغ کردن موتور جاروبرقی

  1.  زیاد روشن ماندن وسیله و فشار آمدن به موتور جاروبرقی در اثر زیاد کار کشیدن از موتور است،
  2. کثیف بودن فیلتر جاروبرقی اما باید دقت کرد وقتی فیلتر جاروبرقی را برای تمیز کردن جدا میکنید مراحل را باید در ذهن خود نگه داشته تا هنگام جایگذاری مجدد فیلتر دچار اشتباه نشوید.
  3. مکش ضعیف جاروبرقی یا حتی نداشتن مکش ، متخصصان دلیل این مشکل را مواردی مانند کهنه شدن کیسه جارو برقی ، گیر کردن اشیاء در خرطوم جاروبرقی ، و… میدانند .که این مشکل را میتوانید با چک کردن کیسه جاروبرقی و تعویض کردن آن حل کنید و یا اگر چیزی در خرطوم جاروبرقی گیر کرده باشد میتوانید با فرستادن یک شی بلند آن را خارج کنید.
  4. نچرخیدن برس جاروبرقی ، این مشکل باعث میشود موتور جاروبرقی برای تمیز کردن تحت فشار قرار گیرد . برای حل این مشکل می توانید توسط یک قیچی یا چاقو اقدام به تمیز کردن و جدا کردن پرزها و نخ های گیر کرده روی برس جاروبرقی کرد.
  5. جمع کردن مایعات با جارو برقی که ممکن است موتور جارو برقی دچار سوختگی شود .برخی از جاروبرقی ها وجود دارد که به همین منظور ساخته شده است که به آنها جاروبرقی آب و خاک میگویند و از قدرت مکش بالایی برخوردار است و به راحتی این مشکل را برایتان حل خواهد کرد.اما این نوع جارو برقی ها وزن زیاد و هزینه و قیمت بالایی دارند.، اگر مایعان  باعث نیم سوز شدن موتور جارو برقی شود بوی سوختگی و ایجاد گرمای زیاد میکند ، همچنین نشانه های دیگر مانند خاموشی ناگهانی ، داغی بدنه ، قدرت مکش کم دارد.
همچنین بخوانید  تعمیر جاروبرقی بوش در مرزداران

تعمیر موتور جاروبرقی بوش

راههای حل کردن مشکل آب رفتن به داخل موتور

باید جارو برقی را خاموش کرد و از برق کشید و کیسه را خارج کرد و فیلتر و لوله را جدا کرد و با تکنسین تعمیر جاروبرقی بوش در  تماس گرفت تا تعمیرات آن و رفع مشکل توسط تکنسین انجام شود و با خارج کردن موتور جارو برقی شروع به بررسی میکند.  باید مورد توجه داشته باشید بیشترین صدماتی که نفوذ آب به جاروبرقی وارد میکند قسمت موتور جاروبرقی میباشد پس باید توجه زیادی در رابطه با این موضوع به عمل آید.

همچنین بخوانید  نمایندگی جاروبرقی بوش در شمال تهران

سفیر سرویس یکی از شرکت های است که بهترین خدمات تعمیر لوازم خانگی را بالاترین کیفیت به انجام می رساند، لازم به ذکر است که این شرکت به عنوان نمایندگی بوش فعالیت نمی کند صرفا خدمات لوازم خانگی  بوش و به عنوان نمایندگی تعمیر جاروبرقی بوش در منزل در ایران را با بهترین کیفیت توسط متخصصین خود در سراسر کشور به انجام می رساند.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی خدمات