علت باز نشدن فیلتر لباسشویی بوش

علت باز نشدن فیلتر لباسشویی بوش
به این مطلب امتیاز دهید post

علت باز نشدن فیلتر لباسشویی بوش که در سایت سفیر سرویس به تحلیل آن بپردازم.

چنانچه نیاز داشتید میتوانید همین حالا با ما تماس بگیرید.

فیلتر لباسشویی چیست؟

محافظت از پمپ در مقابل پرز و .. برعهده فیلتر لباسشویی می باشد. خرابی این بخش رابطه مستقیم با جمع شدن آب در درام، تمیز نشدن لباس و تخلیه نشدن آب ماشین دارد. برای پیدا کردن فیلتر دستگاه به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید. اما بطور معمول فیلتر لباسشویی در جلوی ماشین لباسشویی، پشت یک دریچه کوچک، در انتهای شلنگ تخلیه، زیر پوشش همزن مرکزی لباسشویی و یا در امتداد لبه بالایی درام ماشین قرار دارد. اما گاهی ممکن است لباسشویی شما فاقد فیلتر باشد و دارای فیلتر پمپی باشد که خود به خود تمیز می شود. با دقت به جلوی ماشین های درب از جلوی بوش دریچه فیلتر تخلیه را خواهید دید. در بیشتر مدل ها، درب دسترسی فیلتر در گوشه سمت راست پایین بدنه لباسشویی قرار دارد. در مدل های قدیمی واشر بیرون بود و توسط درب پوشانده نمی شد. شما می توانید با ناخن خیلی راحت دریچه مستطیلی را باز کنید. پس از باز کردن این دریچه، محافظت فیلتر را می بینید که با کمی فشار به راحتی باز می شود.

همچنین بخوانید  تعمیر لباسشویی بوش شمال تهران

بهتر است بدانید: زمان و نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی

علت باز نشدن فیلتر لباسشویی بوش

اهمیت تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی:

تمیز کردن فیلترها علاوه بر جلوگیری از بوی بد ماشین ، موجب بهبود عملکرد آن می‌شود. متخصصین توصیه می‌کنند، که حتما فیلترهای لباسشویی را در بازه زمانی‌های مختلف چک کنید تا در صورت نیاز تعویض شود.

وظیفه فیلتر ماشین لباسشویی:

فیلترها نقش تصفیه کنندگی محیط را برعهده دارد. فیلتر لباسشویی هم وظیفه مشابهی دارد. فیلتر پرز، مو، لایه چسب و موارد دیگری که ممکن است به آن آسیب بزند را از لباس‌ها جدا می‌کند. اگر این قطعه در ماشین لباسشویی نبود، این مواد وارد ماشین لباسشویی شده و روند شستشو را مختل می‌کرد.

مراقبت از فیلترماشین لباسشویی:

فیلتر لباسشویی نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد و اگر به خوبی از آن نگهداری نکنید، با مشکلاتی مواجه خواهید شد. تخلیه نشدن، تمیز نشدن لباس ها، ارورها یا کدهای خطای دستگاه و برخی ایرادات دیگر از جمله این مشکلات هستند. یکی از دلایل باز نشدن خودکار درب لباسشویی کثیف بودن فیلتر می باشد. پس مراقبت و تمیز کردن فیلتر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اما در حالت عادی فیلتر لباسشویی شما باید هر 3 الی 4 ماه در میان تمیز شود.

روش تمیز کردن فیلتر:

درپوش این بخش را برداشته، درب را به سمت بالا بکشید سپس فیلتر را خارج کنید. پرزها و کثیفی ها را توسط یک دستمال بردارید. در صورت تمیز نشدن با دستمال، از مسواک استفاده کنید. صافی را جدا کرده و در آب داغ بگذارید. بعد از 10 دقیقه مواد و پرزهایی باقی مانده نیز جدا خواهند شد. از تمیز بودن شلنگ تخلیه مطمئن شوید.

همچنین بخوانید  راهنمای برنامه های شستشو ماشین لباسشویی بوش

بهتر است بدانید: تعمیر ماشین لباسشویی بوش در چیتگر

علت باز نشدن فیلتر لباسشویی بوش

علت باز نشدن فیلتر لباسشویی بوش:

یکی از محصولات با کیفیت بازار ماشین لباسشویی بوش است ، اما گاهی ممکن است دستگاه های الکترونیکی با مشکلاتی مواجه شوند. یکی از این مشکلاتی عدم باز شدن فیلتر است که مواد زائد و کثیف درون فیلتر می توانند علت این مشکل باشند و یا گاهی این مشکل در نتیجه تمیز نگه نداشتن فیلتر رخ می دهد.در ماشین هایی که مدام استفاده می شوند این مشکل شایع است. مواد شوینده نامناسب که گاها با خصوصیت چسبندگی که دارند موجب بسته شدن درب فیلتر می شوند. و راه حل این مشکل پاک کردن فیلتر و استفاده از محلول های پاک کننده می باشد. موارد دیگری هم در ایجاد این مشکل نقش دارند.

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی خدمات

تعمیر ساید بای ساید بوش

تعمیر یخچال فریزر بوش

تعمیر لباسشویی بوش

تعمیر ظرفشویی بوش

تعمیر جاروبرقی بوش

تعمیر فرتوکار بوش