تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی بوش

تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی بوش
4/5 - (2 امتیاز)

سیم جمع‌کن جاروبرقی بوش با توجه به کیفیت ساخت و دوام بالا، به عنوان یک ویژگی برجسته از جاروبرقی‌های این برند شناخته می‌شود. این سیستم مکانیزه، با یک دکمه ساده، به راحتی امکان جمع کردن و ذخیره سیم جاروبرقی را فراهم می‌کند. این ویژگی علاوه بر کمک به جلوگیری از گره خوردگی سیم، نگهداری آسان و منظم از جاروبرقی را فراهم می‌آورد.
خرابی سیم جاروبرقی بوش با توجه به کیفیت بالا آن ممکن است اتفاق بیوفتد، اما ما در سفیر سرویس برای هر مشکلی راه حلی داریم. در این مقاله ابتدا با اجزای مختلف سیم جمع کن آشنا می شویم، سپس علائم خرابی و تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی بوش را با هم بررسی می نماییم.

سفیر سرویس

ارائه دهنده خدمات تعمیر لوازم خانگی بوش:

یخچال فریزر، ساید بای ساید، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جارو برقی و فر توکار

نمایندگی-تعمیرات-بوش

تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی بوش

اجزای سیم جمع کن جاروبرقی بوش

برای تعمیر هر وسیله ای ابتدا باید اجزای آن و نحوه کارکرد هرکدام از آن ها را به خوبی دانست. سیم جمع کن در جارو برقی جزو قطعات اصلی به شمار می رود. که زمان استفاده از جاروبرقی باید ابتدا کابل سیم  (این کابل از یک سمت به پلاتین اتصال برق و حلقه مسی و از سمت دیگر به دو شاخه اتصال برق وصل می شود) را از محفظه جاروبرقی که معمولا در پشت بدنه تعبیه می شود بیرون کشید. و به پریز برق متصل نمود.از اجزای مهم و مشترک سیم جمع کن در انواع جاروبرقی ها می توان از فیوز شیشه ای (وظیفه انتقال برق به موتور)، قرقره، ترمز، حلقه های مسی ( محل اتصال سیم دستگاه به وسیله شاخک های فلزی) و شاخک های فلزی(وظیفه عدم اختلال در انتقال برق به موتور) نام برد. از رایج ترین خرابی های سیم جمع کن جاروبرقی بوش آسیب شاخک های فلزی و خرابی فنر  می توان اشاره کرد. توصیه می شود برای تعمیر اصولی دستگاه خود از تعمیرکار بوش  سفیر سرویس کمک بگیرید. در صورتی که مایل به تعمیر توسط خودتان هستید به ادامه مطالب توجه نمایید.

همچنین بخوانید  تعمیر جاروبرقی بوش در غرب تهران

 مشکلات رایج و تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی بوش

خرابی سیم جاروبرقی : گاها در اثر کشیده شدن بیش از حد، پاره شدن و پیچ خوردگی کابل برق جاروبرقی مشکلاتی برای سیم جمع کن به وجود می آید. مانند قطعی برق که با تعویض سیم این مشکل قابل حل می باشد. وجود گرد و غبار و چسبناک شدن سیم نیز از جمله مشکلات رایج است. که می توان با استفاده از وسایل مربوطه سطح خارجی سیم را از هر گونه آلایندگی پاک نمود.
خراب بودن ترمز : زمانی که بعد از جارو کردن می خواهید سیم را جمع کنید سیم دیگر به داخل محفظه برنمی گردد. این مشکل ناشی از ترمز سیم جمع کن می باشد. که با ایجاد دو الی سه شیار در مکان ترمز این مشکل را می توان حل نمود.

همچنین بخوانید  تعمیر جاروبرقی بوش در شرق تهران

خرابی فنر  : ممکن است بعد از بیرون کشیدن سیم جاروبرقی با ثابت نماندن سیم مواجه شوید. برای رفع این مشکل سیم را به دور یک فنر بچرخانید و در ادامه با حرکت دادن سیم جاروبرقی، جهت صحیح فنر مشخص می شود.
خرابی حلقه های مسی : استفاده بیش از حد از جارو برقی دلیل خرابی این قطعه است. که تعمیر و تعویض حلقه های مسی باعث صحیح کار کردن و هچنین طول عمر دستگاه می شود.
فیوز شیشه ای : این قطعه نیز مانند حلقه های مسی در اثر استفاده بی رویه از جاروبرقی دچار مشکل می شود. که با توجه به عیب یابی، این قطعه نیز باید تعویض گردد.

همچنین بخوانید  تعمیر جاروبرقی بوش در سعادت آباد

قیمت خرید جاروبرقی بوش مدل BGL8GOLD سری 8 گلد آلمان

پیشنهادهایی برای بیشتر شدن طول عمر قطعات سیم جمع کن جاروبرقی بوش

برای دوام بیشتر جاروبرقی به نکاتی پیش رو عمل نمایید. در ابتدا طول مشخصی از کابل را از محفظه بیرون آورید (به عنوان مثال یک متر) و با علامت گذاری مراقب باشید.در هر بار استفاده از جاروبرقی، کابل آن را بیش از حد بیرون نکشیم. در صورتی که بخواهیم سرعت جمع شدن سیم افزایش یابد. می بایست سیم جمع کن را سه دور کامل بچرخانیم تا به اصطلاح کوک شود. همچنین باید دقت داشته باشیم. کشیدن با فشار کابل از داخل محفظه باعث در رفتن و شکستن فنر سیم جمع کن می شود.

همچنین بخوانید  تعمیر جاروبرقی بوش در مرزداران

از دیگر عوامل افزایش طول عمر دستگاه، تمیز نمودن کابل آن است که باعث می شود قرقره به صورت روان حرکت کند.و از چسبندگی سیم ها در قرقره جلوگیری شود. هیچگاه سیم را به داخل  محفظه نباید هل داد، زیرا در این صورت سیم به نحو صحیح در قرقره قرار نمی گیرد و در زمان درآوردن، داخل جاروبرقی گیر می کند.در این مقاله سعی شد با انواع قطعات سیم جمع کن جاروبرقی بوش آشنا شوید و با بررسی دلایل خرابی ، برای تعمیر جاروبرقی بوش در منزل اقدامات لازم را انجام دهید.

همچنین بخوانید  نمایندگی جاروبرقی بوش در شمال تهران

در پایان به استحضار شما عزیزان می رسانیم مجموعه سفیر سرویس در زمینه تعمیر لوازم خانگی بوش به عنوان تعمیرگاه مجاز جاروبرقی بوش به صورت حرفه ای فعالیت دارد و در هر زمان با ارائه مشاوره و اعزام تعمیرکاران در خدمت شما می باشد

5 پاسخ

  1. تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی بوش واقعا تخصصی بود که سایت سفیر خیلی خوب برامون انجام داد ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی خدمات